Те, наскільки одразу вірно Ви визначите вартість своєї нерухомості, багато в чому вплине на те, наскільки швидко Ви її здасте чи продасте.
Багато власників дивуються: чому їх найкраща квартира може тривалий час безрезультатно рекламуватися, не залучаючи потенційних клієнтів.
Найчастіше проблема знаходиться саме у неправильному визначенні стартової ціни об’єкта нерухомості.
Правильна стартова ціна – це така ціна, яка допоможе створити максимальний попит на Вашу нерухомість. На визначення стартової ціни впливає багато чинників, таких як: розташування, інфраструктура, метраж, поверх, стан, вид з вікон, наявність меблів, терміни, оподаткування, сезонність, аналоги, вміння створювати попит. Але одним з головних факторів є статистика реальних угод, якою володіють тільки професійні ріелтори, які працюють у вашому районі.
Більшість господарів-продавців дотримуються стратегії: поставити подорожче, а потім торгуватися, або поступово опускати ціну. На падаючому ринку, така стратегія займає у власників дуже багато часу, сил і не дає можливості продати свою нерухомість за максимально можливою ціною. Власники просто не встигають за падаючим ринком, а це 1-2% на місяць.
Три простих кроки, які допоможуть виставити правильну ціну:
- Перегляньте ціни на аналогічні квартири у Вашому районі. Пам’ятайте про те, що ціни, які ви побачите в оголошеннях, можуть відображати швидше бажання інших власників, ніж реальний стан речей. Пам’ятайте, що інформація в Інтернеті швидко застаріває, тому звертайте увагу на оголошення не старіше одного місяця.
- Спробуйте дізнатися ціни укладених угод, тобто суми, за якими квартири були продані, або орендовані в реальності. Допомога професійного ріелтора, який працює з Вашим районом може дуже стати в нагоді в цьому пункті.
- Усвідомте, що Ви, як власник, і потенційний клієнт бачите Вашу нерухомість “різними очима”. Те, що має цінність для одного, може не мати ніякого значення для іншого. Постарайтеся поглянути на Вашу квартиру очима сторонньої людини, не звертаючи уваги на місяці, витрачені на дизайнерський ремонт, проте помітивши невелику подряпину на стіні.
Продавали квартиру в центрі Києва, по вулиці Ярославів Вал. Власник хотів отримати за неї 300 тисяч доларів. Моя рекомендація була поставити реальну ціну квартири в 250 тисяч. Власник не погодився. Квартира продавалась рік, за цей час ми витратили час на 80 переглядів для клієнтів. Квартиру купили за 245 тисяч. А все могло бути інакше 🙂
Багато власників не розуміють, що при правильно створеному попиті, торг може бути не тільки вниз, але і вгору. І стартова ціна, не завжди є ціною продажу.
Для створення попиту, краще всього звернутися до професіоналів.
Про те, як ми створюємо попит, ви можете прочитати в нашій статті. Як створити попит на нерухомість