“Тато, ходімо гуляти!”- наполегливий голос мого 3-річного сина в котрий раз відволік мене від складання рекламного тексту по квартирі.
Я неохоче відвів погляд від екрану ноутбука.
На мене дивилися два коричневих ока, в який читалась тверда впевненість – “головне призначення тата- грати!”
“Ксюш, я ж працюю, може ви погуляєте без мене?” в моєму голосі щє була надія, що робочий день таки буде й повільно вислизали ідеї тексту.
Дружина зазирнула в отвір дверей: “Ну ти ж знаєш, як він любить грати в футбол, погуляйте, а я обід приготую”.
Я подивився на сина: “Ура!!! Я візьму м’ячик і самокат!”- і його здуло вітром.
Збираючись на прогулянку, я думав про те, що за тиждень треба заплатити за квартиру і вже час планувати літню відпуску, три роки вже не були на морі, а угод все якось нема, та й клієнтів стало менше, може взагалі ріелторська діяльність вичерпала себе й варто пошукати роботу в іншому місці…
Ксюша різала овочі на кухні: “Коли повернетесь, допоможеш з прибиранням? Так багато справ на сьогодні, а ще Нікіту на танці вести, я не встигну!”
Я посміхнувся: “Звісно, люба!” – й подумки викреслив ще один робочий день в цьому місяці.
(Денис Гудима, реальна історія з життя, 2009 рік)
Рано чи пізно кожен спеціаліст, працюючий в індустрії нерухомості, постає перед вибором: працювати в агентстві або підти в вільне плавання, почавши кар’єру ріелтора, що працює самостійно.
Слід відмітити, що раніше тенденція переходу в індивідуальний формат роботи була розповсюджена серед спеціалістів з нерухомості. Основна причина – це бажання поліпшити якість і професіоналізм своєї роботи. В останні ж роки з’явились компанії нового покоління, які використовують нові, сучасні інструменти в рекламі, організації системи роботи всередині компанії, постійно підвищують рівень якості послуги для клієнта, і головне – там цінується час кожного співробітника!
Проте, думки про зміну робочого формату відвідують багатьох, зазвичай це відбувається після почутих історій про успішних ріелторів, які самостійно планують свій час і отримують гарні гонорари за пошук підходящих об’єктів нерухомості для клієнтів. Робота поодинці можлива, тільки на практиці успіху в такому форматі досягають одиниці.
Красиві історії зазвичай стаються з персонажами голівудських фільмів, коли гарний и харизматичний ріелтор Джон (Кіану Рівз), в один момент пішовши з агентства нерухомості, продає багатим клієнтам величезну вілу на березі океану й отримує за це дуже солідні комісійні. Після цьго, він, звісно ж, купляє собі будинок з видом на гори й одружується з пишногрудою героїнею Анжеліни Джолі.
В реальному житті все відбувається прозаїчніше та далеко не завжди так гарно. Давайте порозмірковуємо, які саме переваги й недоліки присутні в форматі роботи в професіональному сучасному агентстві й в самостійній діяльності ріелтора.
МОТИВАЦІЯ
СПІВРОБІТНИК АГЕНТСТВА
Менеджер з продажу нерухомості, що працює в компанії, щоденно отримує свою порцію мотивації для виконання поточних задач. І це відбувається дуже просто:
- він має чітко визначений робочий час, коли він може повністю присвятити себе роботі й сконцентруватися на оперативному вирішенні актуальних задач;
- в нього є обладнане робоче місце, де він може використовувати всі допоміжні засоби для виконання задач і продуктивної комунікації з клієнтами або колегами;
- і головне – він знаходиться в колективі, де інші співробітники, инколи самі того не помічаючи, мотивують один одного на досягнення бІльших результатів. Причина цього в командному дусі, який іноді стає духом конкуренції і також дуже позитивно впливає на роботу колег.
РІЕЛТОР, ЩО ПРАЦЮЄ САМОСТІЙНО
Ріелтор, що працює приватним чином, дуже часто втрачає необхідну мотивацію через ряд особливостей своєї роботы:
- робочим місцем зазвичай є домашній стіл з комп’ютером, куди не обов’язково приходити рівно о 9, а тому можна виспатися й почати роботу, наприклад, об 11. Це приводить в повний дисбаланс робочі години й зменшує ефективність роботи.
- домашня обстановка розслаблює людину, вона відволікається на домашні справи та вирішує побутові проблеми, а якщо в сім’ї є маленькі діти, то сконцентруватися стає майже неможливо.
- робота поза офісом повністю виключає можливість структурувати свій робочий час і чітко планувати зустрічі – в будь-який момент може статися домашній форс-мажор, який виб’є грунт з під ніг.
ІНФОРМАЦІЙНЕ ПОЛЕ
СПІВРОБІТНИК АГЕНТСТВА
Спеціаліст, що працює в офісі компанії, має доступ до всієї інформації внутрішнього ринку нерухомості, яку приносять інші співробітники й керівництво:
- статистика угод, що реально відбуваються;
- варіанти вирішення складних ситуацій;
- поточна ситуація на ринку;
- прогнози для ринку.
Відвідування співробітниками тематичних семінарів і конференцій, постійне навчання новим методам роботи, обмін досвідом з іншими агентствами, вивчення інформації на тематичних ресурсах – все це створює для спеціаліста інформаційну насиченість, яку він пізніше ефективно використовує в рамках своєї роботи з клієнтами.
РІЕЛТОР, ЩО ПРАЦЮЄ САМОСТІЙНО
Брокер, що працює самостійно з дому, знаходиться в деякому інформаційному вакуумі. Він має дуже обмежену кількість джерел тематичної інформації, в основному – відкриті джерела в Інтернеті. Звісно, він також може відвідувати тематичні заходи по темі, але для цього в нього не завжди є достатньо часу й фінансових можливостей. Погодьтесь, для якісної взаємодії з клієнтами в області нерухомості цього недостатньо!
ОДИН В ПОЛІ ВОЇН
СПІВРОБІТНИК АГЕНТСТВА
В агентстві нерухомості завжди працює декілька співробітників в одному й тому ж напрямку діяльності. В випадку непередбачуваних обставин, вони завжди можуть підстрахувати один одного або дати цінну пораду з особистого досвіду. Також успішну роботу співробітника компанії забезпечує команда профільних спеціалістів: юрист, маркетолог, офіс-менеджер и т. д.
РІЕЛТОР, ЩО ПРАЦЮЄ САМОСТІЙНО
Приватний ріелтор отримує ілюзію свободи часу та дій за рахунок відсутності необхідності працювати в офісі, але на практиці, цей часовий ресурс витрачається на виконання робот профільних спеціалістів для супроводження своєї індивідуальної діяльності. В прийнятті важливих рішеннь він може покладатися тільки на свої сили.
ІМІДЖ І РЕПУТАЦІЯ
СПІВРОБІТНИК АГЕНТСТВА
Презентабельний офіс, відкриті канали спілкування та реальні показники репутації, якими володіє професійне агентство нерухомості – все це дозволяє клієнтам почувати себе в безпеці. Як показує статистика, більшості клиентів це важливо!
До того ж, успішне агентство активно рекламує свою роботу в інтернеті, дозволяючи зручним чином спілкуватись з клієнтами:
- власний сайт;
- тематичний блог;
- сторінки в соціальних мережах.
Для цього запрошуються спеціалісти, які не тільки створюють ці ресурси, але й постійно їх підтримують на професійному рівні.
РІЕЛТОР, ЩО ПРАЦЮЄ САМОСТІЙНО
В даному випадку, не завжди можна говорити про репутацію, адже її факти рідко можливо підтвердити. Що стосується онлайн ресурсів, то ріелтор, що працює самостійно також має свої сайт, блог і сторінки в соцмережах, але частіше за все йому не так легко подтримувати їх в режимі належної актуальності, тому що це потребує додаткового часу й фінансових витрат.
ГРОШІ
СПІВРОБІТНИК АГЕНТСТВА
Так, ріелтор в агентстві, віддає відсоток зароблених коштів в скарбничку компанії, тому що для кожної угоди працює ціла команда спеціалістів. Однак, якщо провести детальний розрахунок, то в сумі, за визначений період, гонорар може вийти набагато більше, ніж у самостійного ріелтора.
Все просто: для більш високої эфективності праці й підвищення квалифікації брокера, в компанії створені всі умови, ми говорили про це раніше. А значить, він частіше підписує угоди, і з часом ці угоди стають все більш дорогими.
РІЕЛТОР, ЩО ПРАЦЮЄ САМОСТІЙНО
Так, ріелтор, що працює самостійно кладе ввесь гонорар собі у кишеню, АЛЕ!!
Всі додаткові витрати він несе сам, його рівень кваліфікації й обсяг мотивації, частіше за все, не настільки високі, щоб робити серйозний щомісячний оборот угод.
А що думаєте з цього приводу Ви? Який формат роботи більш ефективний і чому?