Для Марини її квартира завжди була предметом гордості. Ще б пак: розташована в історичному центрі, високі стелі, цілих дві комори, – словом, ввесь набор достоїнств з розряду «пострадянський шик». Коли син виріс і перед Мариною постало питання про те, що чаду потрібне окреме житло, жінка, зітхнувши, змирилась з думкою про продаж батьківських квадратних метрів.
– Квартира в нас шикарна, за выручені гроші ми зможемо купити дві в спальному районі, – заявила вона, – але обов’язково в новобудові!
Марина підрахувала, скільки їй потрібно грошей для купівлі нових квартир, і запросила за свою престижну «двушку» саме таку суму.
Пройшов тиждень, другий, місяць. Потенційні покупці приходили, дивились, цокали язиком:
– Так, розташування зручне, але будинок-то старий, комунікації старі. Якщо зменшите ціну на третину, візьмемо із задоволенням, а так…
Марина засмучувалась, ругала ріелтора:
– Я його найняла, щоб він вигідно продав мою квартиру, а він співає в унісон з покупцем: знижуйте ціну, знижуйте ціну! Може, змінити агентство?
Але й зміна агентства нерухомості нічого не змінювала…
Пройшло два роки. Син Марини, зневірившись отримати власну квартиру, переїхав жити до своєї дівчини. А Марина досі намагається продати свою історичну «двушку» й обурюється несправедливими цінами на нерухомість.
Визначитися з стартовою ціною – це перше, з чим стикається власник після прийняття рішення про продаж, або здачу в оренду своєї квартири.
Як показує практика роботи нашої компанії, це питання цікавить абсолютно всіх незалежно від компетенції: і досвідчених юристів, і власників великих компаній, і людей, які далекі від продажів, документів і матеріальних питаннь.
Для того, щоб вийти на ринок з правильною ціною, треба виконати певні дії:
- Задати собі перше питання й відповісти на нього чесно (адже ніхто Вас не чує): «Мені дійсно треба продати квартиру?» Якщо у Вас нема необхідності продажу, то й ціну Ви можете поставити за принципом: «Я стільки хочу!». Тоді наступні пункти для Вас неактуальні.
- Визначити плюси й мінуси Вашої квартири, зрозуміти, як це впливає на ціну;
- Провести порівняльний анализ з аналогічними квартирами за розташуванням, якістю ремонту, комплектації, умовам продажу/оренди;
- Вивчити статистику продажу схожих квартир за попередні 6 місяців мінімум;
- З’ясувати, скільки квартир, аналогічних Вашій на ринку зараз, зробити дзвінки по цим квартирам (а ще краще побувати в них), дізнатись скільки часу вже продається квартира, умови торгу, наскільки часто їх дивляться клієнти, яку ціну пропонують;
Таку аналітику проводять спеціалісти в нашій компанії «Київське Море». Крім того, в нас вже є всі необхідні дані, бо кожен співробітник працює тільки в одному ЖК.
Так, можна й не робити настільки глибокий аналіз, виставити квартиру по бажаній ціні й подивитись на реакцію ринку. Тільки в такій стратегії є певні недоліки:
- Ціна може виявитись низькою. Це допоможе продати/здати її дуже швидко, але Ви укладете невигідну угоду.
- Ціна може виявитись високою. В цьому випадку, після короткого періоду дзвінків з агентств для внесення в бази й від ріелторів, які дізнаються про розмір торгу, на який Ви готові, наступить тиша. Об’єкт, що довго знаходиться на ринку, відлякує покупців. Вони вважають, що якщо об’єкт не продається, значить в ньому є якийсь серйозний недолік і, повірте нам, вони його знайдуть або вигадають. Тому, якщо об’єкт не продано протягом 2 місяців, його потрібно знімати з продажу приблизно на півроку й потім виходити на ринок наново з новою ціною. Чи є у Вас стільки часу для експериментів?
Якщо у Вас є ідеї, як провести цей час эфективніше – дзвоніть! І ми зробимо цю роботу для Вас!